april 25, 2024
kapsalon inrichting

Hoe kies je de juiste Kapsalon inrichting?

Eén van de factoren voor een succesvolle kapsalon is de juiste kapsalon inrichting. Het is het visitekaartje van je zaak en daarmee bepalend voor de mensen die je aantrekt. Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk klanten je zaak inhalen. De beleving van je kapsalon begint met een inrichting op maat. In dit artikel geven we je tips hoe jij op de juiste manier je zaak inricht. Zowel voor jezelf als voor je medewerkers en klanten. Van ontvangst tot wasbeurt. Van verfbeurt tot knipbeurt. Van kopje koffie tot afrekenen.

Ontvangst met de Kapsalon inrichting

Zodra de klant bij je binnenkomt start de beleving. Jij weet als geen ander wat voor gevoel je je klanten en ook je medewerkers wilt geven. Zorg er dan ook voor dat meteen bij binnenkomst de kapsalon inrichting laat zien waar je klanten terecht komen. Dat kun je doen met de inrichting van de ontvangstruimte en aankleding met accessoires. Een mooie receptiedesk is een eyecatcher in je kapsalon. Het verwelkomt de klant en zorgt ook voor de omzet. Het meubel is het beginpunt en het eindpunt van de beleving van de klant. Een gebruiksvriendelijke receptiedesk draagt bij aan een prettige ervaring van je klant, een fijne werkomgeving voor je medewerkers en maakt de salonbeleving af.

Beleving van de kapsalon inrichting

Niet elke klant komt met hetzelfde doel bij je langs. Sommige klanten willen alleen geknipt worden, anderen willen een complete behandeling. Er is kapsalon inrichting voor elk onderdeel van je diensten: verven, wassen, knippen en föhnen. Door de verschillende onderdelen op elkaar af te stemmen creëer je rust en sfeer in je zaak. Het is handig om een compleet plan te bedenken voor de inrichting van je zaak. Dat hoef je niet allemaal alleen te doen. Er zijn genoeg specialisten die je kunnen helpen om je droomzaak in te richten. Zo is het inrichten van een kleine ruimte heel anders dan een grote zaak ontwerpen. Het gaat erom dat jij je thuis voelt in de zaak en je klant ook.

Ervaring tijdens de behandelingen

De belangrijkste onderdelen van een bezoek aan de kapper zijn onder te verdelen in verven, wassen en knippen en föhnen. Bij een verfunit brengt de klant de langste tijd door. Je medewerker ook. Maak hier dus een beleving van met je kapsalon inrichting. Zorg dat de klant die wacht tijdens het intrekken van de verf voldoende afleiding heeft en comfortabel kan zitten. Daarnaast wil je alle spullen die nodig zijn voor het verven in de buurt hebben. Een wasunit is een beleving voor de klanten. Maak hiervan het ultieme verwenmoment waarin de klant een gevoel van geborgenheid ervaart en comfortabel in de stoel zit. Zorg ook hier dat alle spullen die nodig zijn binnen handbereik staan. De kapsalon inrichting bij de plek waar geknipt en geföhnd wordt bepaalt vaak een groot deel van de sfeer van de zaak. Zorg ervoor dat de klant hier voldoende privacy heeft en dat de kapper genoeg bewegingsruimte heeft. Overweeg dus goed de beschikbare opties, zo zijn bijvoorbeeld de juiste kappersstoelen essentieel voor jouw interieur.